Eilen avattiin treeneissä ulkokausi! Sää suosi meitä, saatiin treenata auringonpaisteessa ja lämpötilakin oli aika optimaalinen. Kenttä oli vähän pehmeä eli aika raskas juosta, mutta onneksi nyt ei enää pariin päivään ole satanut, joten oli se jonknu verran jo kuivunut.

Treenit veti Luomalan Henkka ja koska ulkokentän estevarustus on vielä vähän puutteellinen, tehtiin hyppyrataa. Ja olipas se kiva treenata hyppistä, kun ei tarvinnut jänskätä saako koiraa pysähtymään kontaktille. Saatiin molemmat vaan laittaa tuulemaan ;-) Oli tosi kivoja ratoja ja juostiin paljon. Mä olin viimesen harjotuksen jälkeen ihan loppu...

Oli todella kiva ohjata koiraa, joka kulki hyvin ja kun ei tarvinnut niistä kontakteista tosiaan välittää niin sai keskittyä muihin asioihin. Takaaleikkauksissa ja sylikäännöksissä nykyään huomaa, että kyllä Retussa on kehitystä tapahtunut, kun vielä talvella ne mun mielestä aika usein töksähti meillä eikä koira hypännytkään estettä. Nyt se singahtaa ihan kivasti mun edelle.

Mä voisinkin tästä lähtien vaan treenailla hyppyratoja vailla huolen häivää ;-)

No huomenna Kirkkiksen kisoissa varmaan kostautuu tämä. Kontaktejahan on viimeksi tehty sunnuntaina TSAU:n kisoissa ja siellä ne loikittiin niin komiasti...