Eilen oli sitten pitkästä aikaa agitreenit ja koira intoa täynnä. Mutta ohjaaja ihan hukassa L Ei vaan toiminut ajoitukset eikä ajatukset ollenkaan, en mä osaa ohjata tota koiraa enää kun se on tommonen vauhdikas! <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Osaltaan ajatukset saatto olla sekasin senkin takia, kun matkalla hallille oli Raisiossa kauhiasti poliisiautoja vilkut päällä ja yksi poliisi juoksi pysäyttämään muakin. Avasin ikkunan hänelle ja jostain kuului laukaus! Poliisi ei mitään virkannut, pälyili vaan puskiin, joten mä sitten kysyin saanko tehdä u-käännöksen ja lähteä pois. Sain luvan ja kiertelin sitten toista kautta Orikedolla. Mitähän ihmettä siellä tapahtui kun lehdissä ei ole mitään mainintaa asiasta?!

No joka tapauksessa hallille vähän myöhässä päästiin, mikä oli kyllä sinänsä hyvä kun saatiin sitten toisten jälkeen rauhassa treenata. Yhtä kohtaa jouduttiin nimittäin tahkomaan lukemattomia kertoja ja mua olis stressannut vielä enemmän jos muu porukka olis mun takia sitten joutunut odottamaan tuhottomasti. Kuinka vaikeaa voi olla saada koira renkaan ja A:n väliseen putkeen?! Siis keskimmäiselle esteelle! Aina se osuu jompaankumpaan reunimmaisista… Toisaalta tää on ekoja kertoja kun Retu osoittaa tommosta intoa irrota esteelle että se on ihan hyvä, vielä kun osaisin ohjata sen irtoamaan sille oikealle esteelle!

Kontakteilla mulla oli tokaa kertaa kokeilussa kosketusalusta ja se on aika hyvä valinta. Jos mulla ei ole sitä, niin koira joko loikkii iloisesti suoraan esteeltä alas ja jatkaa matkaa tai sitten saan sen pysähtymään kunnolla komentamalla, mutta sitten se himmaa jo esteen päällä vauhdin ja tulee ihan hissunkissun alas. Kosketusalustalle se tulee ihan hyvällä vauhdilla ja pysähtyy. Sitä täytyy nyt sitten treenata paljon, että se hiffais joskus ilman alustaakin, että mitä mä haluan sen kontakteilla tekevän.

Jotenkin jäi vähän huono fiilis treenikerrasta. Vaikka koiralla oli tosi hyvä meno päällä niin mä sitten mokailin senkin edestä. Ärsyttävää!