Eilen oli taas normaalit viikkotreenit. Meitä oli vaan 2 treenaajaa, harvinaista herkkua. Toi treeniaika kun on mikä on (klo 21->) niin sitä aina toivoo, että olis vähän porukkaa, että pääsisi joskus nukkumaankin...

Treenit meni ihan keskivertotasoisesti. Kontaktit menee suht ok (ainakin puomi) jos se kosketusläpyskä on alhaalla, muuten koira jää hidastelemaan. Keinulle on tähän asti riittänyt että koira pysähtyy odottamaan (en ole siis vaatinut 2on-2off) mutta täytynee senkin kanssa ruveta tsemppaamaan. Varsinkin kun lisäkiusaksi tullut pieni keinupelko koiralle, kun edellisistä kisoista teki ilmalennon keinulta ja nyt välillä hyppää sitten kesken pois jos tulee liian kovaa vauhtia keinulle.

Meille ihan uutena juttuna oli semmonen, että puomin jälkeen tulee 180 asteen käännös, koira hypylle joka on puomin toisella puolella kuin minä ja sitten vielä putkeenkin siellä toisella puolen. Eli jatketaan puomin vierustaa takasin päin mutta koira ja minä eripuolella puomia. Aluksi Retu säntäsi käännöksessä takasin puomille, mutta kun kohtaa vähän helpotettiin tuomalla hyppyä lähemmäksi, alkoi sekin sujua. Putkeenkin koira sulahti! Mä olin ihan hämmästynyt, kun Retu ei ole oikein tottunut kulkemaan kaukana musta. Mutta hyvä näin ja täytyy varmaan tommostakin ruveta treenaileen...

Tiistaina metsälenkillä Retu käväs pikaisesti avantouinnilla... Meinas oikasta ison ojan yli mun luokse, oja oli jäässä mutta eihän se parsonin loikkaa kestänyt vaan sinne mulahti koko koira uppeluksiin. Tuli se kyllä salamana ylöskin, kylmä taisi kylpy olla...