Tulipas sittenkin Elinan yksäri hyvään saumaan, heti sai fiilikset aksan suhteen paljon paremmiksi. Kami ja Ledi saivat kunnian puolittaa yksäritunnin. Kami sai toki aloittaa.

Päätin tehdä rataa vain esteelle 18 asti, kun Kamilla on ollut aika rankka viikonloppu. Ja saihan sen tossakin pätkässä jo väsyksiin, kun muutamaa kohtaa tietty joutu viilaileen. Mutta hyvä meno oli :) Muutama riman tiputus tuli joo, mutta ne tuli vasta loppua kohden eli selkeesti väsymyksestä johtuvaa. Mutta mä onnistuin sekä päällejuoksussa että persjätössä, joka oli semmosessa kohdassa, että arvelin aiheuttavan Kamille riman tiputtamisen. Sylkkäri oli taas semmonen, mihin en tahtonut saada Kamia ihan kunnolla mukaan. Mutta koskapa niitä olisi treenattu... Tarttis joo.

Ledin osuus olikin sitten ohjaajalle vielä antoisampi. Mä olen vähän arastellut tehdä ton kanssa mitään, kun en ole oikein keksinyt mitä tekis ja miten, eikä ole ollut kukaan "valvomassa", etten tee mitään typerää. Alkuun tehtiin huikea kolmen esteen pätkä: kaksi takaakiertoa ja valssi. Takaakierrot meni kivasti, kunhan muistin lähettää kunnolla siivekkeen ohi, ei taakse. Elina toimi apupalkkaajana ja heti hokasi, että Lediä on taidettu palkata vaan kädestä (vaikka olin päättänyt etten sitä virhettä tee...). Ledi ei siis oikein meinannut huomata esteen takana odottavaa palkkaa, kun tuijotti mua. Ja tuli helposti mun mukana esteen ohikin. Lisäksi tehtiin vähän sylkkäreitä: yhdelle esteellä meni ihan kivasti, mutta kun lisättiin mukaan "hyppy" ennen sylkkäriä, meinasi pentu mennä liian vauhdilla ja sylkkäristä ohi... Kontaktin alkuopetusta katsottiin ja funtsittiin kanssa, hyviä ideoita tuli, nyt on joku ajatus miten sitä lähtisi rakentamaan!

Ledin treenilista:

  • sylkkärit
  • takaakierrot (välillä palkka esteen taa, muttei liian lähelle siivekettä)
  • palkka esteiden taa, ohjaajalta vain sillon kun erikseen halutaan harjoitella käteen tulemista (esim. sylkkärin vetoon tulosta nami kädestä)
  • lähdössä odottamista voisi ruveta hissukseen treenaamaan
  • kontaktille rauhottumista ja namittelua

Tätä mä Ledin kanssa tosissaan kaipasinkin, että joku tsekkaa mitä ja miten me tehdään ja antaa vinkkejä mitä kannattaisi tehdä. Voi innostuksen puuskaa!